REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

www.effortstudio.pl

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep www.effortstudio.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa zasady uczestnictwa w wydarzeniach/imprezach turystycznych organizowanym przez Studio Wysiłku Artystycznego Effort Klaudia Koralewska z siedzibą pod adresem: Rożnowo, ul. Winiary 23, 64-600 Oborniki NIP 6060104410 REGON 
    adres kontaktowy e-mail events@effortstudio.pl telefon: 885369053 oraz zasady funkcjonowania SKlepu www.effortstudio.pl
  3. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży oraz Umów o dostarczanie Treści Cyfrowych, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.effortstudio.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  4. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.nimfinity.com zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    • ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    • ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
    • oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
  2. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.effortstudio.pl
  3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
  4. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.effortstudio.pl umożliwiający rejestrację na wydarzenia (obozy, warsztaty, wyjazdy taneczne, zajęcia regularne)
  5. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.effortstudio.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
  6. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Sprzedawcy dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie.
  7. SPRZEDAWCAUSŁUGODAWCA – STUDIO WYSIŁKU ARTYSTYCZNEGO EFFORT KLAUDIA KORALEWSKA  – firma świadcząca usługi edukacyjne i artystyczne, będąca organizatorek turystyki o numerze zgłoszenia w rejestrze 1026. Adres siedziby: Rożnowo, Winiary 23 64-600 Oborniki, NIP 6060104410, REGON 369800246, numer kontaktowy 885369053, e-mail events@effortstudio.pl,/
  8. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi
  9. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży lub Umowę o dostarczanie Treści Cyfrowych ze Sprzedawcą.
  10. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  11. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  12. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  13. TREŚĆ CYFROWA – dane wytwarzane i dostarczane przez Sprzedawcę w postaci cyfrowej, będące przedmiotem Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych.
  14. WYDARZENIE – warsztaty taneczne, obóz taneczny, wydarzenie artystyczne lub sportowe, organizowane przez Studio Wysiłku Artystycznego Effort, które jest biletowane, a bilety dostępne są na www.effortstudio.pl
  15. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  16. UMOWA O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWYCH – umowa zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem jest Treść Cyfrowa.
  17. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu/wydarzenia lub Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych ze Sprzedawcą.
  18. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
  19. ŚRODOWISKO CYFROWE sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Treści Cyfrowej lub w celu korzystania z niej.
  20. KOMPATYBILNOŚĆ – współdziałanie Treści Cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania.
  21. FUNKCJONALNOŚĆ – zdolność Treści Cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.
  22. INTEGRACJA – połączenie Treści Cyfrowej z elementami Środowiska Cyfrowego Klienta i włączenie jej do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie Treści Cyfrowej
  23. INTEROPERACYJNOŚĆ – zdolność Treści Cyfrowej do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej tego samego rodzaju.

§ 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW I TREŚCI CYFROWYCH ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  1. Sklep www.effortstudio.pl prowadzi sprzedaż Produktów, Wydarzeń oraz Treści Cyfrowych za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Treści Cyfrowe oferowane w Sklepie są funkcjonalne, kompatybilne i interoperacyjne ze sprzętem spełniającym wymagania techniczne wskazane na stronie Sklepu oraz/lub niniejszym Regulaminie.
  4. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu lub Treści Cyfrowej na warunkach podanych w ich opisie.
  5. Cena Produktu, Wydarzenia lub Treści Cyfrowej uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy Produktu do Klienta.
  6. Cena Produktu, Wydarzenia lub Treści Cyfrowej uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów, Wydarzeń oraz Treści Cyfrowych po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  7. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów oraz Treści Cyfrowych. Obok informacji o obniżce, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę tego Produktu lub Treści Cyfrowej, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Produkt lub Treści Cyfrowa są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu lub Treści Cyfrowej, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu lub Treści Cyfrowa do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
  8. Zamówienia można składać:
    • poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień oraz rejestracji (Sklep www.effortstudio.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
  9. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
  10. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  11. Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu tj. od 8.00 do 16.00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16.00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  12. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
  13. Wymagania techniczne Treści Cyfrowej Sprzedawca podaje w opisie Treści Cyfrowej na stronie Sklepu.
  14. Jeśli dana Treść Cyfrowa podlega aktualizacjom, Sprzedawca informuje Klienta o aktualizacjach oraz konsekwencjach jej niezainstalowania:
    • w przypadku dostarczania Treści Cyfrowej w sposób ciągły – przez cały okres trwania Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowej,
    • w przypadku dostarczania Treści Cyfrowej w sposób jednorazowy lub częściami – przez czas zasadnie oczekiwany przez Klienta, z uwzględnieniem celu wykorzystywania Treści Cyfrowej a także okoliczności i charakteru Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych.
  15. Klient zobowiązany jest do instalowania aktualizacji dostarczanych przez Sprzedawcę w rozsądnym czasie. Niezainstalowanie przez Klienta aktualizacji zgodnie z instrukcją dostarczoną przez Sprzedawcę i po poinformowaniu Klienta o skutkach braku instalacji aktualizacji, powoduje wyłączenie odpowiedzialności Sprzedawcy za brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową.

§ 4

ZAWARCIE UMOWY

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 8 oraz 10 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
    • potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    • formularz odstąpienia od umowy,
    • niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy,
    • potwierdzenie Sprzedawcy o utracie przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, prawa do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych, w której przedmiotem jest Treść Cyfrowa niedostarczona na nośniku materialnym.
  5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży lub Umowa o dostarczenie Treści Cyfrowej między Klientem, a Sprzedawcą.
  6. Każda Umowa Sprzedaży oraz Umowa o dostarczenie Treści Cyfrowej będzie potwierdzana dowodem zakupu (faktura), który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.

UMOWY O USŁUGI ELEKTRONICZNE

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Studio Wysiłku Artystycznego Effort Klaudia Koralewska z siedzibą pod adresem: Rożnowo, ul. Winiary 23, 64-600 Oborniki, NIP 6060104410, REGON [REGON], adres e-mail: events@effortstudio.pl, telefon: 885369053 (dalej „Usługodawca”).
  2. Usługi elektroniczne są świadczone nieodpłatnie na rzecz Usługobiorców.
  3. Każdy Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.

2. Definicje

  1. Usługa elektroniczna – usługa świadczona bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
  2. Usługodawca – Studio Wysiłku Artystycznego Effort Klaudia Koralewska.
  3. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z Usług elektronicznych.

3. Rodzaje i warunki świadczenia Usług elektronicznych

Usługodawca świadczy następujące usługi elektroniczne:
a) obsługa sklepu internetowego www.effortstudio.pl,
b) obsługa newslettera i wiadomości mailowych przy pomocy MailerLite,
c) obsługa płatności za wydarzenia turystyczne i obozy przy pomocy Tpay,
d) informacje na temat oferty Organizatora,
e) formularze zgłoszeniowe na wydarzenia i imprezy.

Wymagania techniczne: Do korzystania z Usług elektronicznych niezbędne są:

  1. Stały dostęp do Internetu.
  2. Przeglądarka internetowa akceptująca pliki cookie (np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge).
  3. Włączona obsługa plików cookie.
  4. Aktywne konto poczty elektronicznej.

4. Zakaz dostarczania treści bezprawnych

Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Usług zgodnie z prawem i niniejszym Regulaminem, w szczególności:

  1. Nie może przesyłać spamu ani treści bezprawnych.
  2. Nie może podejmować działań zakłócających pracę systemu teleinformatycznego Usługodawcy.
  3. Nie może podejmować prób uzyskania dostępu do kont innych użytkowników.

5. Zawieranie i rozwiązywanie umów

  1. Umowa o świadczenie Usług elektronicznych zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z Usługi przez Usługobiorcę.
  2. Umowa może zostać rozwiązana przez Usługobiorcę poprzez zaprzestanie korzystania z Usług.
  3. Usługodawca może rozwiązać umowę w przypadku naruszenia Regulaminu przez Usługobiorcę.

6. Tryb postępowania reklamacyjnego

  1. Reklamacje dotyczące Usług elektronicznych można składać drogą elektroniczną na adres e-mail: events@effortstudio.pl.
  2. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Usługobiorcy, opis problemu oraz dane kontaktowe.
  3. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
  4. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana na adres e-mail Usługobiorcy.

7. Odpowiedzialność Usługodawcy

  1. Usługodawca zapewnia stały dostęp do Usług elektronicznych, z zastrzeżeniem przerw technicznych, awarii lub działań siły wyższej.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy wynikające z czynników niezależnych.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia świadczenia Usług w celach konserwacyjnych.

8. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od momentu jego publikacji na stronie internetowej Usługodawcy.
  2. Wszelkie zmiany Regulaminu będą ogłaszane na stronie internetowej Usługodawcy.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego.

§ 5

SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    • płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Tpay
  2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 62 1020 4128 0000 1302 0184 7060, bank PKO, odbiorca Studio Wysiłku Artystycznego Effort Klaudia Koralewska. W tytule: imię, nazwisko, wydarzenie/produkt
  3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą między innymi karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz/i zagranicznych banków.
  4. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży lub Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa stanowi inaczej.
  5. W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 1.1 oraz 1.2 niniejszego paragrafu, Produkt zostanie wysłany, a Treść Cyfrowa dostarczona dopiero po ich opłaceniu.
  6. Zamówienia na Wydarzenia można składać poprzez stronę www.effortstudio.pl.
  7. Płatności realizowane są za pośrednictwem systemu Tpay.
  8. Rezerwacja miejsc na wydarzeniach następuje po zaksięgowaniu płatności.
  9. W przypadku braku płatności w terminie [ 48h], zamówienie może zostać anulowane.

§ 6

KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU ORAZ DOSTARCZENIA TREŚCI CYFROWEJ

  1. Dostawa Produktów:
    • koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu,
    • na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika,
    • czas kompletowania Produktów wynosi do 14 dni roboczych od momentu:
      • zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy albo
      • pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności,
    • dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 2 do 3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt),
    • zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem paczkomatów.
  2. Dostarczenie Treści Cyfrowej zapisanej na nośniku niematerialnym.
    • Treść Cyfrowa jest dostarczana po upływie terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych, chyba że Klient uprzednio wyraził wyraźną zgodę na dostarczenie Treści Cyfrowej przed upływem tego terminu,
    • z zastrzeżeniem pkt 2.1, dostarczenie Treści Cyfrowej następuje niezwłocznie (tj. do 48 godzin od chwili otrzymania płatności) po:
      • zaksięgowaniu środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej na rachunku Sprzedawcy albo
      • pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności,
    • Treść Cyfrowa zostanie dostarczona za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia,
    • Klient ma możliwość bezterminowego dostępu do Treści Cyfrowej i pobrania jej na swoje urządzenie,
    • Sprzedawca dostarcza Klientowi Treść Cyfrową w najnowszej dostępnej wersji.
  3. Realizacja wydarzeń zakupionych przez stronę internetową
    – Wydarzenia realizowane są zgodnie z ich harmonogramem, który znany jest przed dokonaniem zakupy przez klienta, jest jawny
    – faktury za wydarzenia są przesyłane klientowi drogą mailową najpóźniej tydzień po zakończeniu wydarzenia,
    – umowa WYDARZENIA może być zawarta poprzez przesłanie dokumentu drogą mailową lub podpisana i dostarczona osobiście do siedziby firmy

§ 7

REKLAMACJA

  1. Reklamacja z tytułu gwarancji.
    • Wszystkie Produkty (koszulki, gadżety) oferowane w Sklepie posiadają gwarancję (producenta/sprzedawcy) obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
    • okres gwarancji dla Produktów wynosi 12 miesięcy i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta,
    • dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest karta gwarancyjna lub dowód zakupu,
    • dane gwaranta, szczegółowe informacje na temat towarów objętych gwarancją, okresu i warunków gwarancji oraz uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu gwarancji zawiera karta gwarancyjna dołączona do Produktu lub udostępniona na stronie Sklepu,
    • gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wynikających z niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych w ustawie o prawach konsumenta, które przysługują Konsumentowi oraz podmiotowi, o którym mowa w § 10 z mocy prawa.
  2.  Reklamacja
    • Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu braku zgodności Produktu lub Treści Cyfrowej z umową, są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.
    • podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
    • Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, za brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
    • Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, za brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową:
      • w przypadku gdy Treść Cyfrowa jest dostarczana Klientowi w sposób ciągły – przez cały okres trwania Umowy,
      • w przypadku, gdy Treść Cyfrowa jest dostarczana w sposób jednorazowy lub częściami – Sprzedawca odpowiada za brak zgodności z umową istniejący w chwili dostarczenia Treści Cyfrowej i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili,
    • Klient zobowiązany jest do współpracy ze Sprzedawcą, w celu ustalenia czy brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową wynika z cech Środowiska Cyfrowego Klienta,
    • zawiadomienia o braku zgodności Produktu lub Treści Cyfrowej z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: events@effortstudio.pl lub pisemnie na adres: Rożnowo, Winiary 23, 64-600 Oborniki,
    • w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
    • dla oceny niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
    • Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania,
    • w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
    • Klient może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę, a w przypadku Treści Cyfrowych – doprowadzenia Treści Cyfrowej do zgodności z Umową. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru lub Treści Cyfrowej z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru lub Treści Cyfrowej do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar lub Treść Cyfrową do zgodności z umową),
    • w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca odpowiednio:
      • pokrywa koszty wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Konsumenta,
      • pokrywa koszty naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu do Konsumenta,
      • doprowadza Treść Cyfrową do zgodności z Umową na swój koszt,
      • obniża cenę Produktu lub Treści Cyfrowej (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru/Treści Cyfrowej zgodnego z umową do towaru/Treści Cyfrowej niezgodnego z umową oraz dodatkowo w przypadku, gdy Treść Cyfrowa dostarczana jest częściami lub w sposób ciągły – uwzględniać czas, w którym Treść Cyfrowa była niezgodna z Umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia tego Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o obniżeniu ceny,
      • w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 – Sprzedawca zwraca im cenę Produktu lub Treści Cyfrowej najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy, a w przypadku Treści Cyfrowej – zaprzestać korzystania z niej,
    • odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS,
    • Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść Cyfrowa była niezgodna z Umową, nawet jeśli przed odstąpieniem od Umowy, Klient z niej faktycznie korzystał,
    • Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści Cyfrowej niezgodnej z umową oraz Treści Cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.

reklamacja Wydarzenia

  1. Uczestnik może złożyć reklamację dotyczącą dowolnej usługi/wydarzenia/imprezy turystycznej/produktu pisemnie w siedzibie Organizatora lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jeżeli usługi świadczone nie są realizowane przez Organizatora lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Umowy zawartej z Uczestnikiem. Organizator ponosi odpowiedzialność względem Uczestnika zgodnie z zasadami ogólnymi Kodeksu Cywilnego.
  2. Reklamacja powinna zawierać:
    a) dane tożsamości reklamującego,
    b) temat reklamacji (miejsce i termin obozu) oraz okres, którego reklamacja dotyczy,
    c) okoliczności uzasadniające reklamację,
    d) podpis reklamującego
  3. Wszelkie reklamacje należy składać pisemnie w siedzibie Organizatora lub drogą e-mailową na adres: events@effortstudio.pl niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia stanowiącego podstawę reklamacji. W przypadku składania reklamacji pocztą elektroniczną, reklamacja powinna być wysłana z adresu e-mail wskazanego w formularzu google.
  4. Organizator udziela odpowiedzi na reklamację drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na adres podany przez reklamującego w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
  5. Organizator może nie uznać reklamacji, jeżeli:
    a)reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej w umowie. W takim przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownego zapisu dokumentu, niezgodność obozu z umową jest nieistotna,
    b) Organizator poinformował zgodnie z zasadami przewidzianymi w umowie oraz regulaminie Uczestnika o zmianach w przebiegu obozu,
    c) reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej uprzednio w odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie reklamacyjne danego Uczestnika. W takim przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownej korespondencji,
    d) reklamacja pochodzi od osoby trzeciej, która nie posiada stosownego upoważnienia lub pełnomocnictwa,
    e) zostanie złożona po upływie 14 dni od dnia ujawnienia się przyczyn reklamacji.
  6. Jeżeli reklamacja nie spełnia warunków formalnych, o których wyżej mowa, Organizator pozostawia reklamację bez rozpoznania.
  7. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Uczestnika z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

§ 8

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: Rożnowo, ul. Winiary 23, 64-600 Oborniki
  4. Zwrotom nie podlegają opłaty za wydarzenia taneczne, w szczególności ZADATKI regulowane podczas procesu rejestracji, chyba że organizator przewidzi inną możliwość w regulaminie konkretnego wydarzenia.
    W przypadku rezygnacji z wydarzenia z przyczyn losowych, możliwe jest przekazanie biletu innej osobie po uprzednim poinformowaniu organizatora. To jedyna możliwość na zwolnienie z kosztów.
  5. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy i wzorze formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  6. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  7. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
  8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
  10. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może odstąpić od umowy, liczy się:
    • dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje towar będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
    • dla umowy, która obejmuje wiele towarów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części
    • dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów,
    • dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy:
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    • o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie.
  12. Prawo odstąpienia od Umowy przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
  13. Po odstąpieniu od umowy przez Klienta zgodnie z § 7 pkt 2.12 lit e) lub zgodnie z paragrafem niniejszym, Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowej, za wyjątkiem treści, które:
      • są użyteczne wyłącznie w związku z Treścią Cyfrową, która stanowiła przedmiot umowy,
      • dotyczą wyłącznie aktywności Klienta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowej, która stanowiły przedmiot umowy,
      • zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności,
      • zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi Klientami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  14. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt 12 niniejszego paragrafu, Sprzedawca na żądanie Klienta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowych dostarczonych przez Sprzedawcę, nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i w powszechnie używanym formacie do odczytu maszynowego.
  15. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi, o dalsze korzystanie z Treści Cyfrowych, w szczególności przez uniemożliwienie Klientowi dostępu do Treści Cyfrowych lub zablokowanie konta użytkownika.
  16. W przypadku, gdy Sprzedawca dostarczył Klientowi Treść Cyfrową na nośniku materialnym, może żądać od Klienta zwrotu tego nośnika materialnego w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy. Klient zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedawcy.
  17. W przypadku umowy na WYDARZENIE, odstąpienie od umowy jest możliwe w terminie do 30 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia i wyłącznie w sytuacji, gdy przeniesie na innego Uczestnika ogół praw i obowiązków wynikających z umowy o realizację wydarzenia, zgodnie z zasadami przewidzianymi w jej § 9.

 Odwołanie wycieczki

  1. Organizator ma prawo do odwołania imprezy turystycznej/Wydarzenia z przyczyn niezależnych od Uczestnika.
  2. Minimalna liczba zgłoszeń, od których zależy realizacja imprezy turystycznej może być inna w zależności od konkretnej imprezy, a informacja na ten temat zawsze znajduje się w umowie.
  3. Organizator zobowiązuje się do zawiadomienia Uczestnika, na piśmie, o odwołaniu obozu i rozwiązaniu umowy w terminie 60 przed rozpoczęciem wydarzenia/imprezy turystycznej, z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń, oraz do pełnego zwrotu Uczestnikowi wpłat dokonanych z tytułu obozu.

Świadczenie zastępcze

  1. Uczestnik ma prawo, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, do odpowiednich świadczeń zastępczych w ramach wydarzenia/imprezy turystycznej, jeżeli Organizator w czasie jej trwania nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu obozu. Jeżeli jakość świadczenia zastępczego jest niższa od jakości usługi objętej programem obozu, Uczestnik może żądać odpowiedniego obniżenia ceny obozu.
  2. Uczestnik może odrzucić zaproponowane świadczenie zastępcze, jeżeli nie jest ono porównywalne z tym, co zostało uzgodnione w niniejszej umowie, jeżeli zaproponowana przez Organizatora obniżka ceny jest nieodpowiednia.
  3. Jeżeli zaproponowanie świadczeń zastępczych, o których mowa w ust. 1, nie jest możliwe albo Uczestnik odrzuci je zgodnie z ust. 2, Uczestnik jest uprawniony do uzyskania obniżenia ceny lub odszkodowania, lub zadośćuczynienia, bez rozwiązywania umowy.

Wadliwe wykonanie umowy

  1. Organizator ponosi odpowiedzialność za należyte organizację i realizację wydarzenia/imprezy turystycznej, bez względu na to, czy usługi te mają być wykonywane przez Organizatora, czy przez innych dostawców usług turystycznych.
  2. Jeżeli w trakcie trwania obozu Uczestnik stwierdzi niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie umowy, zobowiązany jest zawiadomić o wszelkich niezgodnościach Organizatora.
  3. Zawiadomienie, o którym mowa w pkt 1, powinno być dokonane niezwłocznie od stwierdzenia niezgodności bezpośrednio organizatorowi lub pracownikowi Organizatora.
  4. Jeżeli obóz nie jest realizowany zgodnie z niniejszą umową, Organizator zobowiązany jest do usunięcia niezgodności niezwłocznie, chyba że jest to niemożliwe lub wiąże się z niewspółmiernymi kosztami. Uczestnik nie ma obowiązku wyznaczenia terminu, jeżeli Organizator odmówi usunięcia niezgodności lub gdy z okoliczności wynika, że niezgodność powinna zostać usunięta niezwłocznie.
  5. Uczestnikowi przysługuje obniżka ceny za każdy okres niewykonywania lub nienależytego wykonywania umowy, chyba że zostało ono spowodowane wyłącznym działaniem lub zaniechaniem Uczestnika.

ZMiana umowy

  1. Organizator ma prawo do nieznacznej zmiany umowy przed rozpoczęciem obozu/wydarzenia/imprezy turystycznej, jeżeli poinformuje o zmianie Uczestnika w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, na trwałym nośniku.
  2. Jeżeli Organizator przed rozpoczęciem obozu jest zmuszony zmienić jego główne właściwości, o których mowa w § 3 ust. 2 niniejszej umowy, ma obowiązek niezwłocznego powiadomienia o tym Uczestnika na trwałym nośniku. Organizator ma wówczas prawo zaproponować Uczestnikowi zastępczy obóz lub warsztaty.
  3. Uczestnik jest zobowiązany do poinformowania Organizatora w terminie 14 dni, czy przyjmuje proponowaną zmianę umowy, czy odstępuje od umowy za zwrotem wszystkich wniesionych wpłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za odstąpienie, czy odstępuje od umowy oraz przyjmuje zastępczy obóz lub warsztaty.
  4. Uczestnik ma prawo przenieść na inną osobę, spełniającą warunki udziału w obozie, wszystkie prawa i obowiązki wynikające z niniejszej umowy. Uczestnik zobowiązany jest do zawiadomienia o tej zmianie Organizatora w terminie 30 dni przed rozpoczęciem obozu poprzez złożenie oświadczenia o przeniesienia uprawnień i obowiązków wynikających z niniejszej Umowy na innego Uczestnika.
  5. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 4 powyżej należy złożyć poprzez przesłanie e- mailem podpisanego skanu oraz osobiście w siedzibie Organizatora (ul. Winiary 23, 64-600 lub w studio Effort Mostowa 3, 62-095 Murowana Goślina) w formie pisemnej.

Odstąpienie od umowy Wydarzenia

  1. Uczestnik ma prawo odstąpienia od umowy w terminie do 30 dni przed rozpoczęciem obozu i wyłącznie w sytuacji, gdy przeniesie na innego Uczestnika ogół praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy, zgodnie z zasadami przewidzianymi powyżej.
  2. W przypadku odstąpienia od umowy z przeniesieniem ogółu praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy, Organizator nie zwraca Uczestnikowi uiszczonej ceny lub jej części, a przepisuje te kwoty na poczet ceny uiszczanej przez Uczestnika, na którego zostały przeniesione prawa i obowiązki wynikające z niniejszej umowy.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do niedokonania zwrotu zapłaconej przez Uczestnika ceny lub dokonania potrącenia kwoty stanowiącej koszty, które Organizator już poniósł w przypadku odstąpienia przez Uczestnika od umowy bez przeniesienia praw i obowiązków z niej wynikających na innego Uczestnika.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy, gdy wystąpi sytuacja opisana w ustępie powyżej, Organizator zwróci Uczestnikowi tą część kosztów, która jest możliwa do zwrócenia, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Organizator zostałpoinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  5. Aby odstąpić od umowy, Uczestnik musi poinformować Organizatora o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, złożone osobiście Organizatorowi lub wysłane pocztą elektroniczną: events@effortstudio.pl

§ 9

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW

  1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
  2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
    • niedozwolonych postanowień umownych,
    • odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z umową,
    • prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
    • zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
  3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
  4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.

§ 10

WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.nimfinity.com korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Kamili Pawlaczyk wykonującej działalność gospodarczą pod firmą Studio Wysiłku Artystycznego EFFORT Klaudia Koralewska NIP 6060104410 REGON 369800246. Rożnowo, Winiary 23, 64-600 Oborniki. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.nimfinity.com bez zgody Usługodawcy.
  2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.nimfinity.com stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
  3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, Wydarzeń, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.effortstudio.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.nimfinity.com użyte są w celach informacyjnych.

§ 15

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

    1. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Sklepie były kompletne i aktualne oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo.
    2. Usługodawca wypełnia wszystkie obowiązki wymagane przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) oraz wyznacza punkt kontaktowy w rozumieniu Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) w miejscu swej siedziby, o której mowa w § 2 niniejszego Regulaminu.
    3. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści bezprawnych za pośrednictwem Sklepu (poprzez komentarze, opinie etc.), a także treści:
      • niezwiązane z tematyką Sklepu,
      • bezpodstawnie naruszające dobre imię Usługodawcy,
      • zawierające słowa powszechnie uznawane za niecenzuralne,
      • promujące działalność konkurencyjną względem Usługodawcy.
    4. W przypadku publikowania treści, o których mowa w pkt 3, Usługodawca ma możliwość ich moderacji (odmowa publikacji treści, depozycjonowanie treści, usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do treści, ograniczenie lub wyłączenie monetyzacji treści, zawieszenie lub zamknięcie konta użytkownika, zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi na rzecz użytkownika).
    5. W przypadku automatycznego moderowania publikowanych przez Usługobiorców treści za pośrednictwem algorytmu, Usługobiorcy nie tracą uprawnienia do odwołania się od decyzji Usługodawcy. Odwołać można się za pośrednictwem adresu e-mail: events@effortstudio.pl Odwołując się należy opisać zwięźle zaistniały stan faktyczny oraz uzasadnić powody odwołania. Usługodawca rozpatrzy odwołanie w sposób wskazany przez przepisy Aktu o Usługach Cyfrowych w terminie 14 dni.
    6. Usługobiorca, który stwierdzi naruszenie zasad opisanych w niniejszym paragrafie ma możliwość zgłoszenia niedozwolonych treści publikowanych w Sklepie za pośrednictwem adresu e-mail: events@effortstudio.pl
    7. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 6, musi zawierać następujące elementy:
      • wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których Usługobiorca zarzuca, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
      • jasne wskazanie przez Usługobiorcę dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
      • imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
      • oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
    8. Usługodawca potwierdzi otrzymanie zgłoszenia, o którym mowa w pkt 6 niniejszego paragrafu oraz poinformuje o pozytywnym lub negatywnym jego rozpatrzeniu bez zbędnej zwłoki.
    9. W przypadku uznania zgłoszenia, o którym mowa w pkt 6 za zasadne, Usługobiorca w miarę możliwości poinformuje Usługobiorcę odpowiedzialnego za naruszenie o fakcie dokonania moderacji opublikowanych przez niego treści wraz z wymaganym uzasadnieniem.
    10. W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe wraz z uzasadnieniem swoich podejrzeń i przekazaniem znanych mu informacji.
    11. Usługodawca informuje Usługobiorców o istotnych zmianach Regulaminu.
    12. Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Sklepie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Usługobiorców niezgodnie z celami Sklepu lub z naruszeniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
    13. Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości informować z wyprzedzeniem Usługobiorców o możliwych zakłóceniach w funkcjonowaniu Sklepu, w szczególności o przerwach w dostępie.
    14. Usługodawca podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Sklepu pod względem formalnym i prawnym.
    15. Usługodawca będzie uwzględniał wszelkie zmiany przepisów prawnych i dokonywał aktualizacji Sklepu zgodnie w tymi zmianami.
    16. Aktualizacja systemu Sklepu dokonywana będzie przez Usługodawcę bez obciążania Usługobiorców dodatkowymi kosztami.
    17. Usługodawca podejmuje wszelkie środki, w celu ochrony danych Usługobiorców.
    18. Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców będących Przedsiębiorcami:
      • za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Sklepu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,
      • w związku z niewłaściwym korzystaniem z Sklepu przez Usługobiorcę niebędącego Konsumentem oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Usługobiorca łączy się z systemem Sklepu,
      • za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Sklepu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Usługobiorców,
      • za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu, a także utratę danych Usługobiorców niebędących Konsumentami powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,
      • za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Sklepie,
      • za niemożność zalogowania się w systemie Sklepu spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Usługobiorców niebędących Konsumentami,
      • za skutki związane z utratą hasła.
    19. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za podanie adresu poczty elektronicznej, do którego nie ma dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu.

§ 16

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. W przypadku, gdy Treści Cyfrowe są dostarczane Klientowi w sposób ciągły lub w częściach, Sprzedawca jest uprawniony do dokonywania w nich zmian w celu ich poprawienia i udoskonalenia ich funkcjonalności. Zmiany te nie powodują jakichkolwiek kosztów dla Klienta.
  4. Sprzedawca informuje Klienta, o zmianach, o których mowa w pkt 3 w sposób jasny i zrozumiały, a jeśli wprowadzana zmiana wypływa na dostęp Klienta do Treści Cyfrowej i na korzystanie z niej, Sprzedawca informuje o niej Klienta z wyprzedzeniem i poprzez przesłanie na trwałym nośniku informacji o:
    • terminie dokonania zmiany,
    • właściwościach zmiany,
    • prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeśli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana – § 8 pkt 12-14 Regulaminu stosuje się w tej sytuacji odpowiednio.
  5. Sprzedawca zwolniony jest z obowiązku, o którym mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, jeśli zapewnił Klientowi uprawienie do zachowania bez dodatkowych kosztów, Treści Cyfrowej zgodnych z umową w stanie niezmienionym.
  6. Wszelkie spory wynikłe z Umów między Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 7 niniejszego paragrafu.
  7. Sądowe rozstrzyganie sporów:
    • ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
    • ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  8. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  9. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  10. Effort Studio zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie, które będą publikowane na stronie internetowej.

§ 17

Dane Osobowe

Ochrona danych osobowych
– Dane osobowe Klientów są przetwarzane zgodnie z RODO i wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji umów, zamówień oraz kontaktu z uczestnikami wydarzeń w sposób wymagany przez prawo,